20130418

Svensktoppen Nästa 2013

Jag var ju och spelade in en låt i studio för inte så längesedan....

Låtskrivarna Hans Gravander och Mille Melin ville ju skicka in denna till Svensktoppen Nästa och det blev så efter att den var inspelad! Det var jättekul att få sjunga in på en låt, inom en genre som jag inte gjort tidigare och även på Svenska. Plus att låtskrivarna hört min röst med mina egna låtar och var väldigt peppade på min röst, då var det ju extra kul!

Det är dock något nytt för mig, då jag har ju inte sjungit "dansband" tidigare, men jag hade jättekul när jag gjorde det och man lär sig alltid något nytt när man gör nya saker. Sedan är det ju ingen ny sak att sjunga och spela in för mig, men olika genrer kräver olika teknik, fraseringar och sätt att använda sin röst. Det är ju lite det som jag tycker är så roligt med att använda min röst. Den går att förändra och jobba med på olika sätt.

Det är ju lite skillnad mot den musiken som jag själv skriver och den heter  JAG VANDRAR MED DIG. Det jag tänkte då berätta nu är då att den har GÅTT VIDARE i Svensktoppen Nästa och jag kommer uppträda med ett band på ETAG den 23:e maj 2013 med denna låten.

Roligt!! Jag känner inte av något "tävlingsnerver" utan jag kommer bara ha riktigt kul, sjunga bra och göra min grej! Jag känner faktiskt några som har gått vidare, så det är ju kul! Önskar alla de andra deltagarna mer än lycka till och hoppas att de alla får en riktigt rolig dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar